Neem contact met ons op

Sharpdesk Mobile

Sharp’s mobiele print- en scanoplossing voor populaire iOS, Android ™ of Windows® mobiele apparaten.

Optimaliseer de voordelen van mobiel werken met Sharpdesk Mobile; Sharp's krachtige en technologisch vooruitstrevende print- en scanapplicatie. Gebruikers kunnen verbinding maken met ondersteunende Sharp Multifunctionele Printers (MFP's) via een draadloos netwerk, vanaf hun iOS, Android™ of Windows® apparaat, voor probleemloos printen, eenvoudig scannen of voor een naadloze samenwerking met andere toepassingen. 

Optimaliseer mobiel werken met Sharpdesk Mobile.

 

Probleemloos printen

Maak verbinding met een draadloos netwerk, selecteer een document, bekijk en print direct naar een ondersteunende Sharp MFP vanaf een ondersteund iOS, Android of Windows apparaat.

Vereenvoudigd scannen

Scan documenten naar PDF, JPEG, TIFF of PNG-bestanden vanaf een Sharp MFP naar uw mobiele apparaat. Het profiel van uw mobiele apparaat kan worden opgeslagen als "Scan Naar" locatie op de MFP, voor gemakkelijke toegang. 

Een goede samenwerking met andere toepassingen

Sharpdesk Mobile maakt het mogelijk bestanden te delen met andere toepassingen. Gebruikers kunnen gescande bestanden aan e-mails toevoegen of bestanden afdrukken vanaf andere ondersteunde mobiele toepassingen.

Kenmerken

Ondersteunde mobiele apparaten

  • iOS* gebaseerde mobiele apparaten met iOS 6, 7 & 8
  • Android gebaseerde mobiele apparaten met Android™ 2.3, 4.0, 4.1, 4.2, 4.3 & 4.4.
    • Aanbevolen schermresolutie: 800 x 480 pixels en hoger
  • Windows gebaseerde mobiele apparaten die draaien op:
    • V1.2.3: Windows® 8 Pro, Windows® 8 Enterprise, Windows® 8.1 Pro, Windows® 8.1 Enterprise, Windows® RT & Windows® RT 8.1
    • V2.1.1: Windows® 8.1 Pro, Windows® 8.1 Enterprise & Windows® RT 8.1
    • Minimale systeemeisen: 1GHz Processor, 1GB RAM, 20MB vrije HDD ruimte en 1024 x 768 pixels schermresolutie met DirectX® 9.  Aanbevolen schermresolutie: 1366 x 768 pixels. Touch screen is aanbevolen. 

Ondersteunde bestandsformaten

  • PDF**, Encrypted PDF**, Compact PDF**
  • TIFF
  • PNG***
  • JPEG

* Bonjour moet zijn ingeschakeld om automatisch ondersteunde MFP's te lokaliseren
** PostScript Expansion Kit is nodig om PFD-bestanden af te drukken
*** PNG wordt niet ondersteund door op Windows gebaseerde mobiele apparaten

Specificaties

Afdrukken

  • Makkelijk PDF, JPEG, TIFF of PNG bestanden afdrukken vanaf een mobiel apparaat met iOS, Android™, of Windows®
  • Bestanden printen van andere ondersteunde mobiele toepassingen
  • Gemakkelijk afdrukken van e-mails en bijlagen of webpagina's vanaf ondersteunde mobiele apparaten

Scannen & Delen

  • Scannen en opslaan van bestanden vanaf uw MFP op uw mobiel apparaat met iOS, Android™, or Windows®
  • Alle scaninstellingen en uitvoeringen kunnen worden beheerd vanuit een ondersteund mobiel apparaat
  • Snel verzenden van gescande bestanden via de e-mail, vanaf een ondersteund mobiel apparaat
  • Deel gescande bestanden met ondersteunde mobiele apparaten

Installeren

  • Gratis te downloaden vanaf de Apple App Store, Google Play™, of Windows® Store
  • Automatisch opzoeken en connectie maken met de ondersteunde Sharp MFP
  • Voeg handmatig een ondersteunde Sharp MFP toe
  • Geen stuurprogramma installatie vereist
  • Gebruikersauthenticatie verbetert de beveiliging 

FAQs

  • Algemeen

    Q1. Ik kan Sharpdesk Mobile niet downloaden en installeren.

    Controleer of uw apparaat en versie wordt ondersteund door Sharpdesk Mobile. Upgrade de versie van uw apparaat door de versie die wordt ondersteund door Sharpdesk Mobile (zie de webpagina van ondersteuning) indien dit mogelijk is. 

    Q2. Het zoeken van printers en scanners duurt zeer lang op Android/Windows apparaten. 

    Als veel apparaten zijn verbonden met hetzelfde segment van het netwerk, zal de zoektijd automatisch langer worden (ongeveer 10 seconden per apparaat). 

    Q3. Van sommige gescande bestanden kan ik de miniatuurafbeelding niet zien. 

    1. Als er niet genoeg vrij geheugen is (RAM), wordt er geen miniatuurafbeelding gemaakt. In dit geval wordt de standaard miniatuurafbeelding weergegeven. In het algemeen is het opnieuw scannen met een lagere resolutie of een hogere compressieverhouding een mogelijkheid om een miniatuurafbeelding te maken. Echter, bewerkingen zoals afdrukken, toevoegen aan e-mails of het sturen naar een andere applicatie werken correct met de afbeelding. 
    2. Deze applicatie is in staat om miniatuurafbeeldingen/voorbeelden voor een aantal bestanden te maken, zelfs als deze toepassing geen ondersteuning hanteert. 

    Q4. Op iOS apparaten, zijn de miniatuurafbeeldingen van sommige bestanden beschadigd (bijvoorbeeld de schaduw van de afbeelding) in de lijst van de gescande gegevens. 

    Sommige miniatuurafbeeldingen van PDF-bestanden die niet zijn vewerkt, zijn mogelijk beschadigd, maar de bewerkingen zoals printen, toevoegen aan e-mail, sturen naar andere applicaties of het beheren van bestanden werken nog correct. 

    Q5.  Een bericht ("Kan de afbeelding niet bekijken") wordt weergegeven wanneer ik een bestand als voorbeeld wil bekijken. 

    1. Als er niet genoeg vrij geheugen (RAM) aanwezig is, wordt er geen voorvertoning gemaakt. Het beëindigen van onnodige toepassingen kan Sharpdesk Mobile in staat stellen om de voorvertoning te weergeven. Echter, bewerkingen zoals printen, toevoegen aan e-mail, sturen aan andere applicaties of het beheren van bestanden werkt correct. 
    2. Zie antwoord 2 van Q1-3

    Q6.  Op iOS apparaten kan de voorvertoning niet worden weergegeven wanneer ik de afbeelding krimp tot de uiterste grens. 

    Dit probleem kan voorkomen op IOS 4.3. Updaten naar iOS 5 tot en met 7 kan het probleem op lossen, maar bewerkingen zoals printen, toevoegen aan e-mail, sturen naar andere applicaties of het beheren van bestanden werken nog correct, zelfs als u een oudere versie van iOS gebruikt. 

    Q7. Printen of scannen kan niet worden bediend op iOS apparaten die zijn bijgewerkt naar iOS 6. 

    1. Het is bevestigd dat de Wi-Fi netwerkverbinding onmiddellijk wordt afgesloten wanneer er wordt verbonden. In dit geval is er een manier om dit probleem op te lossen; de netwerkinstelling verwijderen en opnieuw verbinden. De andere manier is om via “Settings”>”General”>”Reset”>”Reset Network Settings” op "Reset" te drukken en de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen. 
    2. Gelieve te bevestigen dat u de juiste versie heeft van Sharpdesk Mobile of update naar de nieuwste versie wanneer dat nodig is. 

    Q8. Op windows 8/RT-apparaten, kan een andere toepassing worden beschadigd wanneer de applicatie is opgestart, deze applicatie werkt niet als de grootte van de applicatie kleiner is in het scherm. 

    Deze toepassing kan niet worden bediend als een applicatie is beschadigd. Verschuif de applicatie zodanig tot de maten worden teruggedraaid. 

    Q9. Hoe kan ik achterhalen welke versie ik heb op een Windows apparaat? 

    Swipe aan de rechterkant van het scherm om het menu te open. Druk vervolgens op 'Instellingen' en daarna op "Toestemmingen" ("Over" op Windows 8.1/RT 8.1 apparaten) om de versie weer te geven. 

    Q10. Klopt het dat de applicatie kan vastlopen of instabiel kan worden?

    Er zijn inderdaad gevallen bekend waarbij dit kan. Als u grote bestanden heeft gescand in deze toepassing, kan de toepassing het vrije geheugen van het apparaat gebruiken totdat het limiet is bereikt. In dit geval kunnen deze verschijnselen optreden. Dit zal fouten in het printen, scannen of in de applicatie veroorzaken. 

  • Applicatie instellingen

    Q1. Er worden geen printers/scanners weergegeven wanneer ik druk op "Vind Printers/Scanners" in 'Printer/Scanner- instellingen". 

    1. Het is noodzakelijk voor printers/scanners om op hetzelfde netwerk aangesloten te zijn als het apparaat in het netwerk. Als ze zijn verbonden met een ander netwerksegment, drukt u op "Handmatig toevoegen" om het IP-adres van de printer/scanner in te voeren. 
    2. Bevestig dat "Public Get Community" en “Enter Community String(s)” correct zijn geconfigureerd in "Instellingen" - "Applicatie Instellingen" - "SNMP-instellingen". 

     

    Q2. Het lukt niet om afdrukken te sturen naar de printer (scan van de scanner) waarvan het IP-adres is ingevoerd bij "Handmatig toevoegen". 

    1. Controleer of de HTTP en FTP (of Raw Print) zijn ingeschakeld tussen de netwerksegmenten waarop het apparaat en de printer/scanner zijn verbonden. Authenticatie voor de netwerkverbinding of proxy-instellingen kan vereist zijn voor particuliere omgevingen.
    2. Het poortnummer dat is geconfigureerd op de printer kan verschillen van het poortnummer (standaard is 21 of 9100) die zijn opgenomen in de optie "Handmatig toevoegen" op het apparaat. Om het poortnummer dat is geconfigureerd op de printer te controleren of om de configuratie van het apparaat te wijzigen, volgt u de volgende manier.  Blader door de webpagina van de printer met uw webbrowser, controleer het poortnummer dat is geconfigureerd: {toepassingsinstellingen]-[Instelling voor afdrukken vanaf de PC] (Als "Gebruik Raw Print" in "Applicatie Instellingen" is uitgeschakeld (niet aangevinkt)) [Netwerkinstellingen] - [Printer Poort Instellingen] - [RAW] aankruisen (Als "Gebruik Raw Print" is ingeschakeld (aangevinkt)). 

    Q3. "Handmatig Toevoegen" kan het IP-adres toevoegen van dezelfde printer/scanner die al in de lijst staat. (Er zijn meer dan 2 printers/scanners die dezelfde IP-adres hebben, maar de namen zijn verschillend.) 

    Dit volgt na de specificatie van Sharpdesk Mobile. In het geval dat de printer/scanner handmatig is toegevoegd, is de naam van de printer/scanner het IP-adres. In het geval van "Zoek Printers/Scanners", is het de naam van het apparaat dat is toegevoegd. Dezelfde namen kunnen niet worden toegevoegd, alleen verschillende namen. 

  • Scan

    Q1. Ik kan de scanbewerking niet voltooien vanaf mijn mobiele apparaat. 

    1. Deze functie wordt niet ondersteund op de geselecteerde printer/scanner. Zie de website voor ondersteunde modellen. Tevens kan gekeken worden of er een firmware-update vereist is. 
    2. Het bedieningspaneel van de scanner zal het beginscherm weergeven. 
    3. Als HTTP niet gebruikt kan worden op de scanner, kunnen er geen gescande bestanden worden gestuurd naar de applicatie. Blader door de webpagina van de scanner vanaf uw PC. Bevestig dat [HTTP] is ingeschakeld in [Beveiligingsinstellingen]-[Port controle]-[Server port]. Als de Application Communication Module (MX-AMX2) of External Account Module (MX-AMX3) is geïnstalleerd, bevestig dan dat [HTTP] in [Sharp OSA(Extended Platform)] ook is ingeschakeld [Beveiligingsinstellingen]-[Port controle]-[Server port].
    4. Deze functie wordt niet ondersteund op v1.2.3 voor Windows. 

     

    Q2. Bij het drukken op "Scan from (naam scanner)" om scangegevens te ontvangen, wordt "Profielregistratie mislukt ” weergegeven na “Registreer profiel” hierbij is Sharpdesk Mobile niet in staat om in de wachtrij te komen. 

    1. Zie antwoord 1 van Q1-2. 
    2. Als het bedieningspaneel van de scanner de lijst van het adresboek weergeeft, zal het registreren van een profiel mislukken. Bedien het paneel zonder dat het adresboek wordt weergegeven (bijvoorbeeld door te kopiëren of door naar het startscherm te gaan)  en probeer opnieuw te scannen. 
    3. Zie antwoord 3 van Q3-1. 
    4. Als HTTP niet gebruikt kan worden op de scanner, kunnen er geen gescande bestanden worden gestuurd naar de applicatie. Blader door de webpagina van de scanner vanaf uw PC. Bevestig dat [HTTP] is ingeschakeld in [Beveiligingsinstellingen]-[Port controle]-[Server port].

     

    Q3. Bij het drukken op "Scannen vanaf (naam scanner)" om gescande gegevens te ontvangen wordt "Uw profiel is al geregistreerd bij de geselecteerde MFP. Wilt u het overschrijven?” weergegeven, na “Registreer profiel”.

    De naam die hetzelfde is als "weergave naam" zoals die in Sharpdesk Mobile staat, is reeds geregistreerd in het adresboek van de scanner. Als de gebruiker ooit Sharpdesk Mobile heeft gebruikt met "Profiel Automatisch Verwijderen"  niet ingeschakeld, selecteer "Overschrijven" om het proces voort te zetten. 

    Als deze naam in het adresboek is geregistreerd in de scanner voordat de gebruiker gebruik maakt van Sharpdesk Mobile, kan de bestemming van de invoer mogelijk al zijn ingesteld op de computer die de gebruiker gebruikt of het e-mailadres van de gebruiker. In dat geval drukt u op "Annuleren", om het proces te bewerken drukt u op de knop "Toon naam" die is geconfigureerd in Sharpdesk Mobile, en probeer opnieuw te scannen. 

    Q4. De invoer van mijn toestel was weg in het adresboek van de scanner nadat ik de data had ontvangen. 

    Druk op "Instellingen" in het hoofdmenu, druk vervolgens op "Applicatie Instellingen". Controleer of "Profiel Automatisch Verwijderen" staat aangevinkt. Is dit niet het geval, vink deze optie dan aan. De invoer die is gegeven aan de scanner kan worden verwijderd in het [Adresboek] via de scanner webpagina. 

    Q5. "Profielregistratie Mislukt" wordt weergegeven nadat ik de gescande data heb ontvangen. 

    1. Dit kan gebeuren wanneer het adresboek is weergegeven op het bedieningspaneel en wanneer er op de startknop van de scanner is gedrukt. In dit geval worden de gescande gegevens succesvol ontvangen door het apparaat. 
    2. Blader door de webpagina van de scanner vanaf uw PC. Als de [Systeeminstellingen] - [Instellingen voor het verzenden van afbeeldingen]-[Bewerkingsinstellingen]-[Standaardinstellingen] tab [Hou de instellingen voor een tijdje nadat het scannen is voltooid] is aangevinkt, schakelt u het selectievakje uit. 
    3. Als geen van bovenstaande oplossingen het probleem oplost, drukt u op "Instellingen" - "Applicatie instellingen" en zet u "Profiel Automatisch Verwijderen" aan. Hoewel het geen probleem is als het profiel in de scanner blijft staan, kan de gebruiker het profiel uit het adresboek verwijderen vanuit de webpagina van de scanner. 

    Q6. Sinds dat het apparaat gebruik maakt van een vast IP-adres en ik altijd dezelfde scanner gebruik, wil ik niet dat de invoer in het adresboek wordt verwijderd. 

    Druk op "Instellingen" in het bovenstaande menu op het apparaat, druk vervolgens op "Applicatie instellingen". Controleer of "Profiel Automatisch Verwijderen" is aangevinkt, als dit niet zo is, moet dit worden aangevinkt. 

    Q7. De bestanden die ontvangen zijn van de scanner, worden niet weergegeven in de lijst "Printen" "Aan e-mail toevoegen" "Verzenden naar applicatie" of "Beheer bestanden" 

    Alleen het opgeslagen bestand in de functie "Scannen" kan worden vermeld op deze functies. Er moet op "Opslaan" worden gedrukt om een voorvertoning van de ontvangen bestanden weer te geven. 

    Q8. Op iOS apparaten, blijft mijn apparaat in de wachtstand terwijl het document gescand was, maar het apparaat heeft de gescande data niet ontvangen of de toepassing stopt onverwachts. 

    Dit kan gebeuren wanneer een niet ASCII-teken wordt gebruikt in de bestandsnaam, gespecificeerd in "Instellingen voor scannen". Gebruik de ASCII-tekens als u een bestandsnaam opgeeft. 

    Q9.  Op Android apparaten, blijft mijn toestel in de wachtstand staan terwijl het document gescand was, het apparaat ontvangt geen data of de bestandsnaam is leeg. 

    Dit kan gebeuren als er een niet ASCII-teken wordt gebruikt in de instellingen van de scanner. Gebruik een ASCII-teken als u de bestandsnaam opgeeft. 

    Q10. Op Windows gebaseerde apparaten, blijft mijn toestel in de wachtstand staan terwijl het document gescand was, maar het apparaat heeft geen gescande data ontvangen. 

    1. Als de Netwerk Scan Tool is geïnstalleerd op uw Windows apparaat, kunnen de gescande gegevens niet worden ontvangen. Wijzig het poortnummer in het tabblad [Systeemopties] in uw Netwerk Scanner Tool. 
    2. De Windows Firewall in uw apparaat kan de inkomende communicatie van uw scanner blokkeren. Maak een nieuwe regel aan dat de TCP communicatie via poort 4687 in de Windows Firewall mogelijk maakt, dit kan uw assistent netwerkbeheerder indien nodig. 

    Q11. Er zijn gevallen bekend dat het scannen van een document met een groot aantal pagina's mislukte. 

    Wanneer uw apparaat in de slaapstand gaat terwijl u een document aan het scannen bent, kan de scan mislukken. Hiervoor kunt u de slaapstand van het apparaat het beste tijdelijk uitschakelen. 

  • Print

    Q1. Het lukt niet om afdrukken te versturen naar de printer vanaf Sharpdesk Mobile. 

    1. Controleer of de Printer Expansion Kit is geïnstalleerd op de printer waarop u het bestand wilt afdrukken. 
    2. Controleer of FTP of Raw afdrukken is toegestaan tussen het netwerk waarop het apparaat en de printer zijn verbonden. Authenticatie voor de netwerkverbinding of proxy-instelling kan noodzakelijk zijn voor een particuliere omgeving. 
    3. De netwerkpoort voor FTP kan worden veranderd in de printer bij “Find Printers/Scanners". Controleer de FTP-poort met dezelfde methode als bij Q2-2.
    4. Als de gebruikersauthenticatie is ingesteld in de printer, druk dan op “Settings”-“User Settings” om te bevestigen dat de loginnaam en het wachtwoord correct zijn ingesteld. 
    5. Het kan zijn dat het netwerkverbinding onstabiel is. Controleer de netwerkverbinding en probeer opnieuw af te drukken. 

     

    Q2.  Bij het afdrukken van een PDF-bestand werd een grote hoeveelheid onbekende tekens afgedrukt. 

    1. Controleer of de PS3 uitbreidingskit in de printer is geïnstalleerd waarop u het bestand wilt afdrukken.
    2. In zeldzame gevallen kan dit gebeuren wanneer de netwerkverbinding instabiel wordt, kort nadat het afdrukken is begonnen.
    3. Dit kan gebeuren wanneer uw apparaat slechts een zwak Wi-Fi signaal heeft. Vermijd het gebruik van het apparaat op deze locatie en probeer het op een plaats waar het signaal sterker is. 

     

    Q3.  Bij het drukken op "Select a File" wordt alleen de lijst van de documenten die voor Sharpdesk Mobile zijn ontvangen weergegeven. 

    Als u het bestand afdrukt dat is opgeslagen op een andere toepassing, opent u de applicatie, open het bestand en stuur het naar Sharpdesk Mobile. Vervolgens kunt u hier het bestand afdrukken vanuit Sharpdesk Mobile.

    Q4. Ik kan niet inzoomen/uitzoomen/scrollen in de afbeelding als ik het bestand dat ik wil afdrukken heb geselecteerd als voorbeeldweergave.   

    1. Als je niet kan in- of uitzoomen op het bestand, kan het zijn dat het bestand vergroot of gekrompen is tot het limiet. Als het niet lukt om in of uit te zoomen, kan het bestand worden vergroot of verkleind totdat het op het scherm past. 
    2. Als u gebruik maakt van apparaten die op iOS draaien, kunt u het in- of uitzoomen het best bedienen door niet over de "print to" knop te swipen (het gedeelte van het scherm met de tab aan de rechterrand). 

    Q5. Op iOS apparaten, wordt een bericht (bestand lezen is mislukt) weergegeven wanneer ik een bestand in het scherm "Foto's" selecteer. 

    Als u gebruik maakt van een iOS apparaat met iOS-versie 4.3 tot 5, bevestig dan dat [Location Services] is ingesteld op [ON] in [Settings]-[Location Services] op uw iOS apparaten. Als uw iOS apparaat op iOS 6 of 7 draait, bevestig of de toegang tot [Photos] is toegestaan. Selecteer [Settings]-[Privacy]-[Photos] om de lijst met toepassingen weer te geven, zoek dan naar "Sharpdesk-mobile" en druk op [ON]. 

    Q6. De e-mail kan niet worden weergegeven op de iOS/Android-versie van mijn applicatie. 

    1. Zorg ervoor dat uw apparaat is aangesloten op het netwerk. 
    2. Zorg ervoor dat de e-mailinstellingen in deze applicatie correct zijn geconfigureerd. Uw e-mailserver moet IMAP4 kunnen ondersteunen. 
    3. In het geval dat uw e-mailserver en uw printer/scanner zijn aangesloten op verschillende netwerken, kan uw e-mail niet worden weergegeven op het netwerk waar uw printer op is aangesloten. Sluit uw apparaat aan op het netwerk waar uw e-mailserver is aangesloten. 

    Q7. E-mail kan niet worden afgedrukt op iOS/Android/Windows-versie van deze applicatie. 

    1. E-mails die een tekst of HTML-format hebben kunnen worden afgedrukt. Andere formaten (bijvoorbeeld rich text) kunnen niet worden afgedrukt. 
    2. In het geval dat uw e-mailserver en uw printer/scanner zijn aangesloten op verschillende netwerken, kan uw e-mail niet worden weergegeven op het netwerk waar uw printer op is aangesloten. Sluit uw apparaat aan op het netwerk waar uw e-mailserver is aangesloten. 

    Q8. E-mail kan niet worden afgedrukt vanuit de Windows-versie (v2.0) van deze applicatie. 

    Het delen van e-mails vanuit de desktop e-mail applicatie wordt niet ondersteund. Gebruik hiervoor de Mail App (Windows Store Applicatie). 

    Q9. Webpagina's kunnen niet worden weergegeven/afgedrukt op iOS/Android/Windows-versies van deze applicatie. (Opmerking: De Windows-versie ondersteunt niet dat webpagina's worden weergegeven.)

    1. Zorg ervoor dat uw apparaat is aangesloten op het netwerk. 
    2. In het geval dat de webserver en de printer zijn aangesloten op verschillende netwerken, kan het apparaat niet worden geopend via de webpagina waarop uw apparaat is aangesloten en waarop uw printer is aangesloten of vice versa. Nadat u op webpagina's afdrukken heeft gedrukt, moet u uw apparaat aansluiten op het netwerk waarop de printer ook is aangesloten. 
    3. De webpagina's die geen HTML-formaat zijn, worden niet ondersteund. De webpagina die deze applicatie gebruikt kan niet worden afgedrukt. Echter, de webpagina's die gebruikmaken van het HTML-format, ondanks het ontbreken van .html, kunnen worden afgedrukt. 

    Q10. Webpagina's kunnen niet worden afdrukt vanuit de Windows-versie (v2.0) van deze applicatie.  

    Het delen van een webpagina door de desktop webbrowser applicatie wordt niet ondersteund. Gebruik hiervoor Internet Explorer of de Windows Store applicatie. 

     

  • Aan een e-mail toevoegen

    Q1. Bij het drukken op "aan e-mail toevoegen" na het selecteren van het bestand, wordt de e-mailtoepassing geopend, maar de bijgevoegde afbeelding lijkt horizontaal/verticaal langer. 

    Als gevolg van de specificaties van de e-mailprogramma's, kan de ratio voor bepaalde hoogte-breedteverhouding verschillen. De bijgevoegde afbeelding zal worden verzonden met de juiste beeldverhouding. 

  • Sturen naar een applicatie

    Q1. De toepassing waarnaar ik een bestand wil sturen, wordt niet weergegeven wanneer ik een bestand heb geselecteerd en op "Send to Application" heb gedrukt. 

    1. Sharpdesk Mobile ondersteunt alleen JPEG, TIFF, PDF (inclusief hoge compressie als gecodeerde PDF) en PNG (behalve v1.2.3. van de Windows-versie). De vermelde toepassingen zijn die waar Sharpdesk Mobile de formaten naartoe kan zenden. Met betrekking tot de bestandsformaten waarmee een toepassing kan omgaan, raadpleegt u de handleiding of het hulpdocument van iedere toepassing. 
    2.  Als u gebruikmaakt van een iOS apparaat met iOS 5 of eerder, kunnen er slechts 9 toepassingen worden weergegeven. Als "Sharpdesk Mobile" niet wordt weergegeven, verwijdert u onnodige toepassingen. 
  • Printen vanaf andere applicaties

    Q1. Als u gebruikmaakt van Windows, delen sommige applicaties de link naar het geselecteerde bestand i.p.v. het geselecteerde bestand zelf. In dit geval heeft Sharpdesk Mobile niet de juiste input, omdat het de link van het bestand niet kan verwerken.   

    1. Sharpdesk Mobile ondersteunt alleen JPEG, TIFF, PFD (ook met hoge gecompresseerde en gecodeerde PDF-bestanden) en PNG (behalve v.1.2.3 van de Windows-versie). Zolang u een bestand van één van deze formaten stuurt, zullen deze in "Sharpdesk Mobile" worden weergegeven. 
    2. Als uw iOS-apparaat op iOS 5 of eerder draait, kunnen er maar 9 toepassingen tegelijk worden weergegeven. Als "Sharpdesk Mobile" niet wordt weergegeven, verwijdert u de onnodige toepassingen. 
  • Beheer bestanden

    Q1. Ik kan de map op mijn Windows apparaten niet verwijderen.

    Als de bestanden niet ondersteunde bestandsformaten hanteren (bijvoorbeeld DOC of TXT), kan de map niet worden gewist (er wordt een foutmelding weergegeven). 

    Q2. Ik kan bestanden of mappen niet verplaatsen op Windows-gebaseerde apparaten. 

    Als er bestanden/mappen met dezelfde naam staan aangeduid als in de doelmap, kunnen de bestanden of mappen niet worden verplaatst (er wordt een foutmelding weergegeven). 

Handleiding

Voor informatie over hoe u een printer/ scanner moet toevoegen, een document of afbeelding wilt afdrukken, scannen naar Sharpdesk Mobile, afdrukken vanaf e-mails met andere ondersteunde mobiele applicaties, klik dan op onderstaande link voor een eenvoudige stap-voor-stap handleiding te bekijken voor iPad, iPhone of Android apparaten.