CONCLUSIES

DE TOEKOMST VAN DE WERKOMGEVING

Op basis van de feedback die de deelnemers van de workshop ons hebben gegeven, kunnen bedrijven en organisaties helpen om te evolueren en zich aan te passen aan de veranderende behoeften van de medewerkers van morgen.

TECHNOLOGIE OP DE WERKPLEK

MENSEN

Het is duidelijk dat organisaties, om de medewerkers van  de toekomst aan te trekken, de behoeften van mensen boven de behoeften van het bedrijfsleven moeten stellen.

Bedrijven moeten werken aan het creëren van een betere omgeving om in samen te werken. De plek waar we werken moet een groter gemeenschapsgevoel hebben, een plek waar mensen samen kunnen komen en ideeën kunnen delen. De houding van 'dit is de manier waarop we het altijd hebben gedaan' is achterhaald.

Bedrijven moeten in hun dagelijkse werk veel meer flexibiliteit bieden - en investeren in technologie die dit eenvoudiger maakt.

Werkgevers dienen zich te richten op de persoonlijke ontwikkeling van hun personeel. Hoe meer ze leren en groeien, hoe groter de kans dat ze loyaal blijven.

 

WERKEN OP AFSTAND

PLEKKEN

Millennials vervagen de grens tussen werk en privé, dus organisaties moeten kijken naar het creëren van een omgeving die beter aansluit bij de verwachting van de millennials.

Door dynamische digitale werkplekken te creëren, kunnen werkgevers de volgende generatie werknemers de vrijheid geven om efficiënter te werken. Organisaties moeten hun toekomstige medewerkers meer manieren van communiceren bieden, evenals betere hulpmiddelen en de technologie om op afstand samen te werken.

De fysieke omgeving moet ook veranderen. Deze jongere generatie gedijt in gedeelde ruimtes waar ze kunnen socialiseren en plezier hebben, evenals werken. Zoiets eenvoudigs als het toevoegen van een paar planten kan helpen medewerkers zich meer verbonden te laten voelen met de natuur en kan een positieve impact hebben op de sfeer op de werkplek.

 

FLEXIBEL WERKEN

VOORUITGANG

Millennials zoeken een werkomegeving waar ze hun vaardigheden kunnen ontwikkelen.

Tijdens onze workshop werd duidelijk dat deze generatie hunkert naar de kans om creatief bij te dragen aan het personeel en hun ideeën te laten horen. Met de enorme hoeveelheid nieuwe producten, nieuwe technologieën en nieuwe manieren waarop we kunnen samenwerken, moeten medewerkers creatiever worden om te profiteren van deze veranderingen.

Door hen creatiever te laten zijn en ze het gevoel te geven dat hun opvattingen en meningen belangrijk zijn, is dit een goede manier om de loyaliteit van het personeel van morgen te vergroten.

Ook werd duidelijk dat ze om de diversiteit op de werkplek geven. Organisaties met een personeelsbestand dat bestaat uit personen van verschillende leeftijden, culturen en geslachten, hebben een grote aantrekkingskracht op hen. Werkplekken moeten personen met speciale behoeften in staat stellen hun werkplek waar nodig aan te passen.

 

BALANS TUSSEN WERK EN PRIVE

DOEL

Millennials geven om zaken die groter zijn dan alleen zijzelf. Ze willen samenwerken met bedrijven die hun persoonlijke waarden weerspiegelen en die hun passie delen. Het hebben van een sterk ethisch of verantwoordelijk werksethos kan een sterkere aantrekkingskracht op de medewerkers van de toekomst hebben dan het aanbieden van een dikke salaris.

Mentoring en gelijkheid zijn ook voor hen uiterst belangrijk. Bedrijven moeten hen coaches bieden in plaats van bazen. Ze willen werken voor een manager die hun coach, gids en mentor zal zijn. Ze willen een manager die om hen geeft, zowel als persoon als als medewerker. De baas van deze generatie is iemand met wie ze kunnen praten, vragen stellen, advies inwinnen en die raad geven. Ze willen zich vrij voelen om vragen te stellen, feedback te accepteren, fouten te melden, mee oneens te zijn of nieuwe ideeën voor te stellen.

Als u vragen heeft of wilt weten hoe Sharp uw bedrijf kan helpen een succesvolle werkplek van de toekomst te worden, aarzel dan niet om een lid van ons team te bellen op +31 635 9500 of +32 152 153 11. Je mag ook een e-mail sturen naar marketing.seb@sharp.eu 

Klik hier om het rapport te downloaden

TECHNOLOGIE OP DE WERKPLEK

people

Om toekomstige medewerkers aan te trekken is het duidelijk dat organisaties de behoeften van mensen boven de behoeften van het bedrijf moeten stellen. Bedrijven moeten werken aan het creëren van omgevingen waarin kan worden samengewerkt. De werkplek moet een groter gemeenschappelijk doel bieden, waar mensen samen kunnen komen en ideeën kunnen delen.

WERKEN OP AFSTAND

people

De impact van technologie op de werkplek van de toekomst heeft niet alleen invloed op de mensen op het werk, maar ook op waar ze werken. Millennials zien in de toekomst twee soorten werkplekken: digitaal en fysiek.

FLEXIBEL WERKEN

people

Voor Millennials is het vinden van de juiste plek om te werken slechts een deel van hun ambitie. Ze zijn niet alleen op zoek naar de juiste omgeving, maar zijn ook op zoek naar een plek om hun vaardigheden te ontwikkelen. Maar omdat technologie de manier verandert waarop mensen werken, verandert het ook de vaardigheden die mensen op de werkplek nodig hebben.

DE BALANS TUSSEN WERK EN PRIVELEVEN

people

De groep met wie Sharp heeft gesproken vertelde ons dat ze nauwere relaties met hun managers willen zodat ze zich comfortabel voelen bij het uiten van meningen en het benadrukken en kenbaar maken van problemen. Ze vertelden ons dat ze hun baan niet als een baan zien, maar eerder als een belangrijk onderdeel van hun leven.

DE TOEKOMST VAN DE WERKOMGEVING

people

Op basis van de feedback die de deelnemers van de workshop ons hebben gegeven, kunnen bedrijven en organisaties helpen om te evolueren en zich aan te passen aan de veranderende behoeften van de medewerkers van morgen.