Stack of paper

Hoe belangrijk is papier voor jouw organisatie?

Papier; we komen er dagelijks mee in aanraking zowel op kantoor als thuis. Het is zo’n gewoonte geworden om papier binnen handbereik te hebben, dat we er eigenlijk niet meer bij stil staan hoe het zou zijn zonder papier.

In 1975 verscheen er al een artikel in Business Week, waarin George E. Pake voorspelde hoe zijn kantoor er over twintig jaar uit zou zien. Computers zouden heel belangrijk worden in de werkomgeving  en papier zou gaan verdwijnen. Maar het door hem voorspelde papierloze tijdperk is nog steeds niet aangebroken. Sterker nog: we zijn alleen maar meer papier gaan gebruiken.

Dat zien we duidelijk terug in de kantooromgeving. We proberen met zijn allen weliswaar minder te printen en te kopiëren en meer digitaal te doen, maar het papierloze kantoor is nog steeds niet in zicht. Dat zal ook nog wel even duren, áls het al ooit gebeurt, want 100% papierloos werken is waarschijnlijk een utopie. Zolang we gebruik blijven maken van print- en kopieerpapier moeten we bewuste keuzes maken voor het soort papier dat we willen gebruiken.

En de juiste keuze maken is daarin heel belangrijk voor de uitstraling van je bedrijf. Wat zijn dan een aantal overwegingen waar je rekening mee moet houden:

  • Printen in kleine oplages
    Wanneer je printwerk intern produceert in kleine oplages, kun je het beste kiezen voor multi-functioneel papier dat een hoge afdrukkwaliteit biedt en probleemloos kan worden gebruikt op je multifunctionele printer(s).
     
  • Welke boodschap wil je overbrengen?
    Het is belangrijk om papier te kiezen wat past bij de functie van de boodschap die je wilt overbrengen. Zo is voor algemene, interne communicatie die voornamelijk tekstueel is standaard papier geschikt, maar voor belangrijkere uitingen raden we aan papier van hogere kwaliteit of zelfs een premium papiersoort te gebruiken. Zo komen foto’s het best tot hun recht op glad, wit papier.
     
  • De functies van jouw printer
    Afdrukken op een multifunctionele printer (MFP) zorgt voor een uitzonderlijke kleur- en beeldweergave en heeft daarbij het voordeel dat je de communicatie kunt personaliseren. Zo kan je bijvoorbeeld de naam van de klant op de voorkant drukken.
     
  • Verstuur je jouw document per post?
    Houdt er dan rekening mee dat de afmetingen, de dikte en het gewicht van het papier impact hebben op de verzendkosten.

Sharp helpt jouw bedrijf graag bij het maken van de juiste keuzes voor papier en levert diverse papiersoorten van het merk Image®. Alle papiersoorten zijn ontwikkeld en geproduceerd voor specifieke toepassingen en zijn geschikt voor kleuren- en zwart-wit afdrukken op Sharp printers. Ze zijn PEFC-, FSC®- en EU Ecolabel gecertificeerd en passen in een ecologisch verantwoorde en duurzame benadering van het milieu.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op per e-mail via seb.online@sharp.eu of telefonisch via 030-6359500.