Document Management Services

Neem de controle over jouw gegevens

Een document management systeem zorgt dat je veilig bij je documenten kunt op het moment dat jij ze nodig hebt. Het zijn de systemen en processen die worden gebruikt om documenten snel en efficiënt op te slaan, te beheren, bij te houden en op te halen.

Het is geen nieuw concept, document management oplossingen bestaan al vele jaren. Echter is het nog nooit zo belangrijk geweest, omdat de hoeveelheid informatie die elke dag gecreëerd wordt een duizelingwekkend niveau heeft bereikt vanwege de noodzaak om toegang te krijgen tot informatie in een hybride werkomgeving (ongeveer 2,5 quintiljoen bytes per dag in 2020*).

Elke dag creëren bedrijven contracten, facturen, offertes en vele andere cruciale documenten in zowel digitale als geprinte vorm. Veel van deze informatie raakt echter begraven in persoonlijke systemen, archiefkasten of blijft binnen specifieke afdelingen. Het is vaak moeilijk om bestanden terug te vinden en ze goed te beveiligen.


* “2020 Data Never Sleeps 8.0” onderzoek van Domo, Inc.

A man standing by computer servers

Effectieve document management oplossingen stellen je in staat om:

Met effectieve oplossingen voor document management kun je:

  • De samenwerking te vergroten en stroomlijnen – Iedereen kan dezelfde documenten delen en bekijken, zodat er altijd een nieuwste, meest actuele versie beschikbaar is.
  • Een consistente documentinfrastructuur onderhouden – Informatie kan worden gedeeld met andere systemen, zoals ERP, CRM en financiële toepassingen voor een betere workflow.
  • Informatie veiliger beheren – Documenten worden centraal beheerd en beschermd tegen ongeoorloofde toegang.
  • Naleving garanderen – Audits
Finger-pressing-printer-panel product MX-C607F

Documenten omzetten in beslissingen

Sharp document en print management oplossingen helpen iedereen in het team om de efficiëntie te verbeteren door repetitieve taken te stroomlijnen. Met deze oplossing kun je namelijk documenten vastleggen en een workflow starten, om deze direct en veilig naar de persoon, applicatie of bedrijfsfunctie te sturen die ze nodig heeft.

Deze documentbeheersoftware maakt ook bedrijfskritieke informatie altijd en overal beschikbaar voor geautoriseerde medewerkers vanaf vrijwel elk apparaat en vanaf elke locatie, of dit nu in de cloud is of op jouw eigen servers.

men-woman-office-looking at tablet

Verbeter de productiviteit en beheers de kosten

Doordat je veel meer van jouw bedrijfsinformatie digitaal vastlegt, veilig opslaat en deelt helpen onze veilige oplossingen voor document management en workflow je om:

  • Efficiënter te werken – Je stroomlijnt bedrijfsprocessen, vermindert fouten en maakt een snelle toegang tot documenten mogelijk.
  • De kosten te verlagen  Door taken sneller te voltooien, de hoeveelheid afdrukken te verminderen en de ruimte om papier te archiveren te beperken.
  • Audit- en nalevingsprocessen te verbeteren – Zorg voor duidelijke traceerbaarheid en het sneller ophalen van documenten.
  • De documentbeveiliging te verbeteren – Alleen bevoegd personeel heeft nog toegang tot informatie.
  • Nieuwe inzichten en omzetkansen te benutten – Dit is mogelijk dankzij een effectievere uitwisseling en consolidatie van gegevens.
  • Een betere klantervaring te bieden – Relevante informatie is snel terug te vinden bij het afhandelen van vragen.
Printer-office-people working at desks